Musikkurs »

Musikkurs i grupper er noe som tilbys i tillegg til den individuelle pianoundervisningen. Det fokuseres på å ha det gøy sammen og å gi elevene en følelse av tilhørighet. Undervisningen er spennende og variert med mye elevaktivitet og bevegelse. Musikkurs programmet er delt inn i 5 nivåer og det beregnes ca. et år per nivå. Dere bestemmer selv hvor lang skal dere gå. Hvert nivå er lagt opp slik at kunnskapen de får umiddelbart kan brukes på instrumentet. Det er viktig at alle som ikke spiller piano tar med sitt eget instrument til undervisningen.

Musikkurset har 4 hovedelementer.

Rytme: De lærer å lese og å utføre forskjellige rytmer enten på instrumentet sitt, gjennom dans, trommer og rytme instrumenter eller på annet fysisk vis.

Melodi: De lærer å lese noter med instrument, men også bare med bruk av stemmen sin.  Det å kunne orientere seg i nye noter på egenhånd har jeg erfart gjennom mange år at har en veldig positiv innvirkning på motivasjon.

Teori: De skal lære hvordan musikk er bygget opp og de skal komponere egne sanger. De vil også få en enkel innføring i musikkhistorie, ulike epoker, ulike sjangere og litt om de mest kjente komponistene.

Diktat: For å bli en bra musiker trenger de å trene ørene sine. De skal klare også å skrive ned en melodi de hører.

Vi har fokus på lek og kreativitet

En prøvetime gratis!

Når

Gruppe A (3-4 år)  Tirsdag klokka 17:30-18:00

Gruppe B (5-7 år)   Mandag klokka 17:45-18:30

Gruppe C (8 år-oppover)  Mandag klokka 17:00-17:45

Gruppe D (8 år- oppover )  Tirsdag klokka 18:15-19:00 (ca. 9-12 år)

Priser

Semester (18 ganger x 30 minutter per uke): Kr. 1600

Familierabatt 25% : Kr. 1200 per elev

Elever som har to pianotimer per uke: Kr. 800

Semesteret betales på forhånd.

Grupper »

Skolen jobber hardt for at hver musikkurstime skal være som en bursdag uten kake. Elevene skal danse sammen for å forstå de forskjellige rytmene, synge sanger de har komponert selv, konkurranser...

Erfaring »

Som barn var jeg så heldig at jeg fikk kurs i musikkteori med hørelære, satslære, melodi og rytmediktat og musikkhistorie to ganger per uke i mange år i tillegg til pianoundervisning. Elevene blir mer motiverte og mer selvstendige med bakgrunnskunnskap

Mini konserter »

Musikkkurstimene skal også brukes som try-out på stykkene som de jobber med på de individuelle timene.

Da for de muligheten til å lære av hverandre. Vi skal snakke om de forskjellige stykkene. Samtidig skal elevene lære å lytte og formidler sine meninger.  Det er veldig viktig å spille for andre så ofte som mulig.

Konserter »

Konsertene gjenspeiller det vi gjør i timene. De kan spille sangene de har komponert eller å holde foredrag om ting vi har jobbet med

Søndag 17. mars 2013

klokka 16:45